Mesiac plný AI: GitHub Copilot s hlasovým programovaním a ďalšie novinky
Mesiac plný AI: GitHub Copilot s hlasovým programovaním a ďalšie novinky

GitHub Copiltom bude mať voice coding, OpenAI vyvíja watermark na generovaný obsah a AI sa učí hrať futbal. Prečítaj si novinky za posledný mesiac.

Novinky z minulého mesiaca majú spoločného menovateľa: AI. Dozvieš sa viac o programovaní hlasom, detegovaní obsahu vytvoreného umelou inteligenciou, aj o strojovom učení s nezvyčajným zdrojom informácií. Príjemné čítanie.

GitHub Copilot spustí speech coding

GitHub Copilot umožní developerom využívať novú funkciu – programovanie hlasom. GitHub predstavil Copilot minulý rok, a ten sa stal takmer okamžitým hitom. Využíva totiž AI na navrhovanie a automatické dokončovanie riadkov, čo pri správnom používaní dokáže skúsenému kóderovi značne uľahčiť prácu a odbremeniť ho od niektorých monotónnych klikačiek.

Copilot získa vďaka NLP funkciu voice-to-code, ktorá bude zatiaľ dostupná len vo Visual Studio Code. Microsoft (vlastník GitHubu) a OpenAI však momentálne riešia aj etické a právne aspekty využívania AI, keďže sa objavujú žaloby za porušovanie autorských práv developerov, ktorých kód umelá inteligencia scrapuje a neuvádza pritom zdroj.

OpenAI je výskumná organizácia, ktorá stojí za „programátorským autocorrectom“ pre GitHub Copilot. Zhodou okolností sa stala známejšou aj pre laickú verejnosť na Slovensku, keďže sa nedávno rozšíril jej Playground s možnosťou AI generovaného textu, obrázkov aj kódu.

Viac sa dozvieš v článku od Developer Tech News.

 

OpenAI vyvíja watermark na rozpoznanie AI obsahu

S komerčným využitím umelej inteligencie sa v autorskom práve objavuje jeden nový precedens za druhým. Ako si sa dočítal v novinke vyššie, OpenAI aj Microsoft už čelia žalobe za nepripisovanie autorstva. A práve organizácia OpenAI sa to rozhodla riešiť vytvorením watermarku, vďaka ktorému bude možné rozpoznať AI-generovaný obsah.

V tomto prípade bude mať watermark význam najmä pre akademickú obec, keďže pomôže pedagógom vyfiltrovať plagiáty vytvorené umelou inteligenciou.

Podobným problémom sa zaoberá aj Google. Upravuje svoj algoritmus tak, aby odhalil nekvalitne generovaný AI obsah. Takzvané spun & spam weby sú problematické už dlhšie, v algoritme vyhľadávača sa totiž dokážu dostať na relatívne vysoké pozície vďaka čoraz lepšiemu strojovému prekladu. Rozdiel si všimne väčšinou len človek. Crawler, robot zodpovedný za hodnotenie obsahu stránky, nerozoznáva nuansy jazyka, preto zaindexuje aj stránku, ktorú ľudský používateľ vyhodnotí negatívne. V dôsledku toho sa vo vyhľadávaní objavujú nerelevantné výsledky.

O watermarku od OpenAI si môžeš viac prečítať na NewScientist, v článku na Search Engine Roundtable zas o zmenách Google algoritmu.   

 

DeepMind učí AI prirodzenejší pohyb vďaka futbalu

DeepMind, dcérska spoločnosť Alphabet (Google) zameraná na výskum AI, učí umelú inteligenciu, ako sa hýbať prirodzene. V prvých testoch to nedopadlo najlepšie, preto sa spoločnosť rozhodla využiť futbal a virtuálne hry. Tie obsahujú väčšinu prirodzených ľudských pohybov, chôdzu, beh v rôznej intenzite – od poklusu po šprint, skoky, pády...

Futbal teda predstavuje pre AI celú knižnicu pohybov, ktoré by v budúcnosti mohli dopomôcť k prirodzenejšiemu správaniu robotov. Je tu už čas na alobalové čiapočky a off-grid zrub v lese, alebo ešte chvíľu počkáme?

Viac o tom, ako sa AI učí pomocou futbalu sa dočítaš na Wired.

 

Čítaj tiež: Meta odhaľuje phishingové aplikácie, Apple si posvietil na NTF-čka, IBM rozširuje NLP knižnicu

Ďalšie články